عبدالخالق ابویی سرپرست امور دانشجویی و مسوول ستاد اسکان دانشگاه یزد از اسکان بیش از 14 هزار نفر مسافر و گردشگر در نوروز 1401 در این دانشگاه و رشد 35 درصدی مسافران نسبت به نوروز سال 1398 خبر داد.
به گزارش دریافتی از معاونت دانشجویی دانشگاه یزد، ابویی با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر استان و تاکید استاندار یزد مبنی بر بهرهمندی مسافران از ظرفیت خوابگاههای دانشجویی، دانشگاه یزد با تجهیز و آماده سازی ظرفیتی معادل هزار و سیصد و پنجاه تخت برای اسکان مهمانان نوروزی، همانند سنوات گذشته اقدام به پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی با اولویت دانشگاهیان و کارکنان ادارات و سازمانهای دولتی سراسر کشور در خوابگاههای دانشجویی کرد.
سرپرست امور دانشجویی و مسوول ستاد اسکان دانشگاه یزد افزود: با توجه به استقبال مطلوب مسافران و درخواست مسئولان استانی، در تاریخ سوم فروردین ماه، با راهاندازی یک بلوک خوابگاهی دیگر، 135 اتاق با ظرفیت حدود 600 تخت به ظرفیت پیشبینی شده افزوده و فضایی حدود 500 متر مربع در نمازخانه خوابگاه برای اقامت اضطراری به صورت رایگان در نظر گرفته شد.
به گفته عبدالخالق ابویی در مجموع در نوروز امسال بیش از 14 هزار مسافر و بالغ بر 2 هزار خانوار در 7 بلوک خوابگاهی دانشگاه یزد اسکان یافتند.
وی با اعلام افزایش 35 درصدی تعداد میهمانان دانشگاه یزد نسبت به سال 1398، از افزایش بیش از 4 برابری اسکان خانوارها نسبت به زمان مشابه خبر داد و بیان داشت: از دلایل این رشد می توان به آمار بالای اقامت شبانه مسافران با متوسط ماندگاری یک و نیم روز اشاره کرد.
وی زمان پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را از 26 اسفندماه سال 1400 تا دوازدهم فروردین ماه سال جدید ذکر کرد و افزود: ثبتنام و رزرو جا از 22 اسفند 1400 از طریق سامانه eskan.yazd.ac.ir انجام شد.
ابویی اظهار داشت: ارایه بستههای فرهنگی شامل نقشههای راهنمای شهر و دانشگاه و معرفی جاذبههای گردشگری و اماکن تاریخی این استان، همچنین ارایه خدمات اینترنتی، فروشگاه، زمین و وسایل ورزشی، اتاق تلویزیون و پارکینگ خودرواز جمله امکاناتی بود که دانشگاه یزد در زمان اسکان در اختیار مسافران قرار داد.
وی در پایان با تشکر از همه عوامل اجرایی، ستادی، خدمات، تاسیسات و انتظامات ماحصل کار این مجموعه را جلب رضایتمندی مسافران نوروزی از خدمات دانشگاه یزد به استناد نظرسنجیها دانست.