
تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص جز وظایف اصلی سازمانهای مختلف یک کشور میباشد. گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد در سال ۱۳۹۲ با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر آغاز به کارکرد. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی- فرآیندهای جداسازی در سال ۱۳۹۷، و در مقطع کارشناسی مهندسی پلیمر از سال ۱۴۰۱ شروع شد. این گروه دارای آزمایشگاه های تحقیقاتی مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر با تجهیزات پژوهشی درخور توجه است. آزمایشگاههای آموزشی عملیات واحد، کنترل فرایند، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، شیمی عمومی، شیمی تجزیه، شیمی آلی نیز با تجهیزات متنوع در اختیار گروه مهندسی شیمی پلیمر میباشد. جذب تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه یزد در صنایع شیمیایی و پلیمری استان یزد و سایر نقاط کشور از افتخارات این گروه است. کسب رتبههای برتر در المپیاد دانشجویی در سطح منطقهای و کشوری و ادامه تحصیل تعداد قابل توجهی از دانشجویان این گروه در دورههای تحصیلات تکمیلی از دیگر افتخارات گروه مهندسی شیمی و پلیمر است.