دسترسی سریع
معرفی بخش مدیریت بازرگانی

معرفی گروه مدیریت بازرگانی

پیچیدگی‌های روزافزون محیط کسب و کار که به بروز تغییرات شگرف در ماهیت بنگاه‌های تجاری انجامیده است، نیاز به مدیرانی توانمند را مطرح ساخته است؛ مدیرانی که با اتکا به پیشرفته‌ترین دکترین‌ها و کارآمدترین فنون دانش مدیریت، اقسام گوناگون سازمان‌ها را راهبری کنند. رهبری سازمان‌های امروز، به ‌جای آن که بر شم و شهود استوار باشد، بر توانایی تصمیم‌گیری بهینه بر مبنای واقعیت و پردازش به‌ هنگام اطلاعات استوار است. دانش مدیریت بازرگانی به‌ عنوان حوزه‌ای از علوم انسانی با اتخاذ رویکردی بین‌رشته‌ای و با بهره‌گیری از دستاوردهای سایر حوزه‌های معرفتی، چگونگی درست تصمیم‌ گرفتن و روش‌های استفاده‌ی بهینه از منابع و اثربخشی در نیل به اهداف را به دانشوران این عرصه، ارائه می‌کند. امروزه، فقر و غنای ملت‌ها، سازمان‌ها و افراد، بیش از آن که به میزان ثروت آن‌ها، مربوط باشد، به نحوه‌ی مدیریت و رویکرد آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان، بستگی دارد. آموزش و پژوهش در ساحت مدیریت بازرگانی، نقشی حیاتی در افزایش ثروت ملی، ارتقا رفاه اجتماعی و رهایی از فقر، ایفا می‌کند و زمینه‌ی شکل‌گیری «جامعه‌ای خوب» را فراهم می‌سازد. گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد، بر آن است تا به لطف خداوند و در جهت رسالت راقیه این دانشگاه، با تعلیم و تعلم در ساحات مختلف مدیریت، رهبرانی را به جامعه تقدیم کند که توانایی تغییر دنیا را داشته باشند. بدین منظور علاوه بر آموزش مضامین اساسی مدیریت از جمله مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت مالی، انجام پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر این آموزه‌ها را، در دستور کار قرار داده است. این گروه در حال حاضر، در سطح کارشناسی و نیز کارشناسی ‌ارشد با گرایش‌های مالی، بازاریابی و تحول، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خویش را دنبال می‌کند و راهبرد آینده‌ی آن، گسترش این فعالیت‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دکتری و نیز معرفی «مدرسه‌ای نو» در این ساحت معرفتی است. بی‌تردید، تولید علم و پی‌ریزی مکتبی جدید، نیازمند همت مضاعف، نوآوری و شکوفایی استادان و دانشجویانی است که در این رشته، فعالیت دارند.