دسترسی سریع
مسیر جاری : صفحه اصلی | معاونت‌ها | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | حوزه معاونت | امور آموزشی | دانش‌آموختگان | صدور دانشنامه و ریزنمرات رسمی
ریزنمرات
مدارک مورد نیاز جهت صدور دانشنامه و ریزنمرات رسمی
2 قطعه عکس 4*3
کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی
ارائه اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات (به استثنای متعهدین آموزش و پرورش و... که مدرک به آنان تحویل داده نشده است)
ارائه تصویر گواهینامه مقطع بالاتر یا نامه ای که تاریخ شروع و پایان تحصیل مقطع بالاتر را مشخص نماید.
ارائه تصویر دانشنامه و فرم نحوه انجام تعهدات مقطع دانشگاهی پائین تر.
ارائه مدرکی مبنی بر مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه (تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا معافیت موقت،دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت یا گواهی صادره از حوزه نظام وظیفه مبنی بر اشتغال به خدمت نظام وظیفه ، گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر از دانشگاه محل تحصیل با ذکر معافیت تحصیلی) (جهت آقایان)
ارائه فرم تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان (مخصوص دانشجویانی که در طول تحصیل از وام دانشجویی و ... استفاده نموده و در گواهینامه موقت آنان بدهی درج گردیده است).  (جهت دریافت نامه تسویه حساب رفاه لازم است با کارشناس اداره رفاه دانشکده / پردیس تماس گرفته تا نامه مربوطه به این اداره ارسال گردد.)
شماره تماس کارشناسان اداره رفاه به شرح ذیل است:
 پردیس/دانشکده  شماره تماس
 علوم انسانی و اجتماعی  03531233238
 فنی مهندسی  03531232658
 هنر و معماری  03531232611
 علوم پایه و منابع طبیعی  03531233624

لغو تعهد آموزش رایگان (مخصوص دانشجویان روزانه)
با توجه به اینکه دانشجویان روزانه موظف به ایفای تعهدات آموزش رایگان خود می باشند و با توجه به دستور العمل شماره 4/277434 مورخ 1396/11/3 سازمان امور دانشجویان از تاریخ 1396/12/1 این دانشجویان موظفند قبل از ارسال مدارک به منظور انجام امور بررسی فرایند لغو تعهد آموزش رایگان خود که به یکی از سه طریق زیر می باشد به سامانه جامع امور دانشجویی(سجاد) مراجعه و بعد از ثبت نام و اسکن و بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه، بلافاصله مدارک را به دانشگاه ارسال نمایند.
 
جدول محاسبه آموزش رایگان

روشهای انجام تعهدات آموزش رایگان (مخصوص دانشجویان روزانه)
ارائه گواهی انجام کار:
- ارائه نامه از کارفرما یا خویش فرما با ذکر تاریخ شروع به کار که شامل روز ،ماه و سال باشد و نوع استخدام اعم از رسمی،پیمانی،قراردادی یا... مشخص گردیده باشد بانضمام سوابق بیمه تایید شده.
- برای دانش آموختگانی که به صورت رسمی،پیمانی و یا قراردادی در نهادهای دولتی و عمومی غیر دولتی تعهد خود را به پایان رسانده اند داشتن حکم کارگزینی کفایت میکند.
- گواهی تدریس معتبر از دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) به میزان 10 ساعت در هفته، سایر موسسات آموزشی در صورت تایید نهاد مربوطه به میزان 16 ساعت در هفته.
- ارائه پروانه کسب معتبر، از جمله پروانه کسب از سازمانها صنفی کشور، پروانه اشتغال مهندسین، پروانه وکالت، پروانه کارآموزشی وکالت، پروانه سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و سایر نهادهای دولتی، غیردولتی و آزادبه شرط تمدید یا داشتن پرونده مالیاتی.
- دانش آموختگانی که به عنوان مدیر عامل در شرکت های خصوصی مشغول کارند به شرط ثبات فعالیت با ارائه گواهی از شرکت مورد نظر و تصویر آگهی درج تاسیس و تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و ارائه گواهی پرداخت مالیات در مدت زمان فعالیت کارکرد آنان مورد پذیرش می باشد.
- فعالیت های هنری و مطبوعاتی با ارائه گواهی اشتغال به این حرفه از سوی دستگاههای زیربط.
ارائه نامه عدم کاریابی:
- دانش آموختگان تنها شش ماه فرصت دارند پس از فارغ التحصیلی در دفاتر کاریابی ثبت نام کنند. (ثبت نام در مراکز کاریابی با داشتن اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات عکسدار امکان پذیر است.) پس از گذشت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل در صورتی که کاری مناسب با رشته آنها در نظر گرفته نشد، از اداره کل کار و امور اجتماعی استان نامه ای مبنی بر عدم کاریابی جهت لغو تعهدات آموزش رایگان خود به دانشگاه ارائه نمایند.
- این فرصت برای آقایان در صورتی که کارت نظام وظیفه بعد از فراغت از تحصیل صادر شده باشد، بعد از تاریخ صدور کارت قابل محاسبه می باشد.
- فرصت مذکور برای دانش آموختگان در صورتی که بلافاصله در مقطع تحصیلی بالاتر در دوره روزانه پذیرفته شوند، بعد از فراغت از تحصیل در مقطع بالاتر محاسبه می گردد.
- لازم به ذکر است نامه عدم کاریابی زمانی قابل قبول خواهد بود که هیچ اداره، سازمان یا ارگانی از دانشگاه یزد درخواست تاییدیه تحصیلی نکرده باشد.
در صورت عدم ارائه مدارک ذکر شده جهت لغو تعهدات آموزش رایگان یا کافی نبودن سابقه کار مبلغ آموزش رایگان طبق جداول ارسالی از وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری تهران محاسبه و از طریق سامانه جامع امور دانشجویی(سجاد) به اطلاع دانش آموخته رسانده میشود و دانش آموخته لازم است با مراجعه به سامانه مذکور مبلغ را واریز نماید.
توضیح: دانش آموختگانی که متعهد آموزش و پرورش بوده اند و مدارک آنها به محل خدمتشان پست شده جهت لغو تعهدات آموزش رایگان لازم است نامه آموزش و پرورش محل خدمت خود مبنی بر اتمام تعهدات بانضمام فرم 502 را به دانشگاه ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت صدور دانشنامه المثنی:
2 قطعه عکس 4*3
کپی تمامی صفحات شناسنامه
کپی کارت ملی
تکمیل فرم تعهد و ارائه فرم استشهاد محلی مبنی بر مفقود شدن دانشنامه
سه نوبت آگهی روزنامه مبنی بر مفقود شدن دانشنامه در روزنامه های کثیرالانتشار به فاصله هر دو ماه یکبار
فیش واریزی بابت هزینه صدور دانشنامه المثنی (از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی سایت دانشگاه یزد)
تکمیل فرم عدم وجود مدرک درصورت ادامه تحصیل در دانشگاههای دیگر و یا اشتغال به کار

تذکر
در کلیه موارد درخواست، لازم است دانش آموختگان جهت برقراری ارتباطی بهتر و آسانتر، شماره تلفنی را که جوابگو هستند به همراه مدارک به این اداره ارسال نمایند.
در کلیه مراحل صدور دانشنامه از ابتدای درخواست تا دریافت دانشنامه نیازی به حضور دانش آموختگان محترم نخواهد بود. دانش آموختگان می توانند مدارک خود را به آدرس: یزد- صفائیه- خیابان پژوهش- دانشگاه یزد-مدیریت امور آموزشی-کدپستی 8915818411 پست کنند و پس از اطمینان از صدور دانشنامه خود از طریق گزارش 84 سامانه گلستان، از طریق این سامانه، درخواست پست دانشنامه خود را ثبت نمایند.
بعد از درخواست پست مدارک در سامانه گلستان و بعد از تایید کارشناس اداره دانش آموختگان، دانشجو موظف است به توضیحات ارائه شده توسط کارشناس توجه نموده و سپس نسبت به پرداخت هزینه پستی اقدام نماید.
با توجه به اینکه هر دانشجو فقط یکبار می تواند هر مدرک را درخواست نماید لازم است در انتخاب مدرک درخواستی دقت نمایید.
دانشجویانی که مدرک دانشنامه نیاز دارند می بایست یکی از مدارک موجود در سیستم را انتخاب کنند و به هنگام تایید، در قسمت «توضیحات»، عبارت «درخواست صدور دانشنامه» را درج نمایند.

فرآیند صدور دانشنامه

راهنمای ویدئویی درخواست ارسال مدارک تحصیلی در سامانه گلستان