لینک های ضروری
مسیر جاری : صفحه اصلی | معاونت‌ها | معاونت اداری و مالی | حوزه معاونت | مدیریت امور اداری | بخش‌ها | اداره توسعه منابع انسانی
معرفی اداره توسعه منابع انسانی

معرفی اداره توسعه منابع انسانی

واحد توسعه منابع انسانی با هدف یکپارچه‌سازی و انسجام فعالیت‌های مرتبط با منابع انسانی و با تمرکز بر بهبود مستمر در سیستم‌های جذب، توسعه و نگهداشت منابع انسانی تشکیل شده است. اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره را به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

  • کمک به طراحی و تعیین راهبردها، خط مشی‌ها و اهداف مرتبط با منابع انسانی در قالب استراتژی منابع انسانی در راستای سیاست‌ها و اهداف کلان دانشگاه و کمک به اجرا و تسهیل زیرساخت‌ها، فرایندها و دستورالعمل‌های مختلف در راستای اجراسازی آنها
  • اجرای طرح‌های اصلاح ساختاری و فرایندی و تجزیه و تحلیل مشاغل و بکارگیری نتایج حاصل در بهبود شرح وظایف و شرایط احراز، توسعه و ارتقاء نظام شایستگی کارکنان
  • تجزیه و تحلیل مستمر وضعیت منابع انسانی دانشگاه جهت طراحی و اجرای فرایند برنامه‌ریزی جذب و استخدام منابع انسانی، کمک به اجرای آزمون‏های عمومی استخدام و نیز آزمون‏های تخصصی با همکاری و مشارکت حوزه‏های تخصصی
  • مدیریت عملکرد کارکنان، شامل برقراری ضوابط (برنامه‌ریزی عملکرد)، ایجاد معیارهای قابل سنجش برای ارزیابی عملکرد و ایجاد برنامه‌های توسعه فردی کارکنان و استفاده نتایج آن در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، نظام پاداش، ارتقا و ...
  • طراحی استراتژی آموزشی کارکنان، اجرای نیازسنجی آموزشی، تحلیل شکاف و ارزیابی بین شایستگی‌های موجود و مطلوب کارکنان، طراحی و تدوین محتوای دوره‌های آموزشی جهت از بین بردن خلاءهای عملکردی و ارزیابی اثربخشی دوره‌ها
  • طراحی و اجرای رویکرد نظامند در برنامه‌های رفاهی و انگیزشی کارکنان و اعضای هیئت علمی
  • انجام بررسی‌ها و مطالعات لازم به منظور پیاده‌سازی طرح‌های استعدادیابی و جانشین‌پروری جهت شناسایی و جذب منابع انسانی متخصص و کارآمد و رشد و پرورش آنها
  • ارتقاء و بهبود بانک جامع اطلاعات منابع انسانی دانشگاه

 

شرح وظایف کارکنان:

  • بررسی درخواست‌های وارده از طریق اتوماسیون ( مریوط به مهمانسرای تهران و سوئیت‌های ده بالا، وام‌ها، منازل سازمانی و ...)
  • پیگیری امور مربوط به بیمه تکمیلی
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام امور مربوط به تسهیلات بانکی همانند وام‌های خرید خودرو، خرید لوازم منزل
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی با آژانس های مسافرتی جهت برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی
  • دریافت فاکتورهای مربوط به سفر کارکنان جهت پرداخت هزینه سفر
  • ارتباط با ادارات رفاه سازمان‌ها و دانشگاه‌های دیگر و برنامه‌ریزی جهت استفاده از امکانات رفاهی آنان
  • برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی جهت ارتقاء مهارت و دانش کارکنان
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی با شرکت‌های مختلف جهت صدور کارت‌های اعتباری به منظور فراهم نمودن شرایط خرید اقساطی توسط کارکنان دانشگاه
  • شرکت در جلسات کمیته آموزش، کمک به تدوین برنامه جامع آموزشی
  • تهیه فرمت اولیه بودجه رفاهی