دسترسی سریع
نحوه ورود به سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان چگونه است؟

با وارد کردن آدرس http://www.swf.ir/fa  به نام سایت صندوق رفاه دانشجویان دریکی از مرورگرها ازبخش میز خدمت و یا با آدرس https://refah.swf.ir می‌توانید وارد سامانه صندوق رفاه دانشجویان شوید. 


دانشجوی فاقد پرونده در سامانه قبلی، چگونه در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کند؟

دانشجو با انتخاب گزینه ثبت نام کاربر جدید با وارد کردن شماره ملی و شماره همراه خود (شماره همراه باید به نام دانشجو باشد) و پس از بررسی شماره تماس، کد احراز هویت به شماره همراه وی ارسال می‌گردد و با درج کد احراز هویت برای ورود با رمز یکبار مصرف وارد مرحله ایجاد حساب کاربری می‌شود. در این مرحله با ثبت برخی اطلاعات مانند کدملی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد، نشانی ایمیل، رمز عبور (حداقل ۸ کارکتر دارای حروف بزرگ و کوچک به انگلیسی، عدد وsymbol ) و تکرار رمز عبور پس از دریافت "پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد" به صفحه اصلی سامانه هدایت شده با وارد کردن نام کاربری (کدملی) و رمزعبور وارد سامانه می‌شود.


دانشجویی که در سامانه قبلی صندوق پرونده دارد چطور به سامانه یکپارچه صندوق رفاه وارد شود؟

دانشجو باید با انتخاب گزینه "رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام" با وارد کردن شماره ملی و شماره همراه خود (شماره همراه حتماً باید به نام کاربر باشد) و روال رمز عبور جدید (حرف بزرگ و حرف کوچک انگلیسی و عدد به همراه سیمبل و حداقل ۸ کاراکتر) اقدام نماید.


در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردم چگونه رمز عبور خود را بازیابی کنم؟

اگر کاربری رمزعبور خود را فراموش کرد می‌تواند با انتخاب گزینه "رمزعبور خود را فراموش کرده‌ام"  با وارد کردن شماره ملی و شماره همراه خود (شماره همراه حتماً باید به نام کاربر باشد) و انتخاب گزینه "مرحله بعد" پس از دریافت "کد احراز هویت" و درج آن وارد مرحله بعد می شود در این مرحله اقدام به وارد کردن رمز عبور جدید ( حرف بزرگ و حرف کوچک انگلیسی و عدد به همراه symbol و حداقل ۸ کاراکتر) نماید. پس از وارد کردن رمز عبور جدید و انتخاب ‘گزینه"رمز عبور را بازنشانی کنید"، با پیام بازنشانی رمز با موفقیت انجام شد و پس از انتخاب دکمه تایید به صفحه اصلی سامانه هدایت می شوید که با وارد کردن مجدد نام کاربر(شماره ملی) و رمز عبور جدید خود می توانید وارد سامانه صندوق رفاه دانشجویان شوید.


در صورت هرگونه مشکل در ثبت نام در سامانه و ثبت درخواست وام دانشجو چگونه پیگیری کنیم؟

در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت نام و ثبت تقاضای وام از طریق اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل خود پیگیری نماید. راهنمایی لازم توسط کارشناسان اداره رفاه دانشگاه داده خواهد شد. لذا با توجه به تعدد تماس ها و تراکم فعالیت ها جاری صندوق در صورت نیاز از طریق صندوق رفاه پیگیری خواهد شد. از این رو از تماس با صندوق رفاه و مراجعه حضوری خودداری نمایند.


هنگام تکمیل اطلاعات مقطع تحصیلی در بخش ثبت نام "پیغام اشکال در بازیابی اطلاعات"، "عدم همخوانی مرکز آموزشی"، یا "ثبت وام برای دانشجویان در حال تحصیل امکان پذیر است" ظاهر می‌شود. جهت رفع خطا چه باید کرد؟

پیغام اشکال در بازیابی اطلاعات و عدم همخوانی یعنی اطلاعات آموزشی دانشجو از معاونت آموزشی محل تحصیل دانشجو به سامانه وزارت علوم ارسال یا بروزرسانی نگردیده است، به همین دلیل دانشگاه، مقطع و دوره دانشجو توسط سامانه صندوق شناسایی نمی شود. لذا پس از پیگیری و حصول اطمینان از به روز رسانی اطلاعات توسط آموزش دانشگاه، اقدام به ثبت نام و درخواست وام نمایید.


دانشجو هنگام ثبت نام با پیغام "عدم همخوانی شماره تلفن همراه با مشخصات دانشجو" مواجه می‌گردد. مشکل چیست؟

با توجه به الزامات قانونی در زمینه احراز مالکیت شماره همراه متقاضیان وام دانشجویی، شماره تلفن همراه  می‌باید به نام دانشجو باشد. در غیر این صورت پیغام  عدم همخوانی شماره تلفن همراه با مشخصات دانشجو ظاهر می‌شود. بنابراین شماره تلفن همراه می‌باید به نام دانشجو بوده و در سامانه یکپارچه صندوق ثبت گردد. همچنین ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شماره تلفن همراه دانشجو جهت ارسال پیامک کد صحت‌سنجی از طرف سامانه صندوق نباید مسدود و یا بسته باشد.


در صورت ثبت اشتباه الصاق سند تعهد و ارزش سند تعهد در سیستم برای ویرایش چه کار کنم؟

ویرایش توسط  کارشناس اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می‌شود.


ضامن باید دارای چه شرایطی باشد؟

برای اطلاع از شرایط ضامنین به ماده ۱۱ در فصل سوم آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی در سایت صندوق مراجعه نمایید


آیا بدون سند تعهد امکان ثبت وام وجود دارد؟

دانشجویان ورودی جدید و دانشـجویان ورودی سال‌های گذشـته که برای اولین بار تقاضای وام دارند و تاکنون سـند تعهد ارائه ننموده‌اند، صـرفًا با ارائه سند تعهد جدید امکان دریافت وام دارند.


پس از ورود با حساب کاربری به سامانه یکپارچه صندوق رفاه چگونه درخواست وام دهیم؟

دانشجو ابتدا حتماً باید در بخش ثبت نام، اطلاعات درخواستی را تکمیل و بروزرسانی نماید. توجه داشته باشید که اگر اطلاعات وارد شده صحیح نباشد با پیغام اخطار عدم تطابق اطلاعات وارد شده با ثبت احوال مواجه خواهد شد. سپس در بخش ثبت نام دانشجو می بایست اطلاعات مقطع تحصیلی خود را به ترتیب هر ردیف مانند (مقطع تحصیلی، نوع تحصیل، نام دانشگاه و ....) وارد و ذخیره نماید. توجه داشته باشید این اطلاعات با سرویس سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت علوم بررسی می شود که از طریق دانشگاه با آن سامانه تبادل می شود و در صورتی که اطلاعت آموزشی ارسالی دانشجو از طریق دانشگاه به وزارت علوم صحیح باشد ذخیره اطلاعات انجام می شود. سپس دانشجو در بخش تسهیلات در صورتی که مطابق آیین نامه پرداخت و بازپرداخت ویژگی خاصی (مربوط به دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی) داشته باشد اطلاعاتش را ثبت می کند. در ادامه در بخش تسهیلات اطلاعات سند تعهد محضری و مدراک و مستندات مورد نیاز می باید ثبت گردد. در پایان دانشجو در بخش تسهیلات درخواست وام را انتخاب می نماید و در پنجره ای جدید که نمایش داده می شود دانشجو روی درخواست وام جدید را انتخاب می نماید و موارد خواسته شده بر اساس شرایط دانشجو می بایست ثبت گردد. دانشجو با انتخاب وام پایه می تواند نوع وام های مجاز خود را مشاهده و سپس یکی از آنها را انتخاب کند. با تعیین نوع وام اطلاعات شرایط و نوع ترم و مبلغ درخواستی به صورت خودکار توسط سامانه تکمیل می شود با تایید کلیه قوانین می توان فرم مربوطه را ذخیره کرد



منظور از ویژگی های دانشجو چیست؟ و برای چه وامی لحاظ می‌شود؟

در مواردی مانند زن سرپرست خانوار، دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی یا برتر و نمونه و ... یا دانشجوی توان خواه، دانشجوی مجرد ساکن در خوابگاه های دولتی با ارائه مدارک مثبته وام تحصیلی دانشجو در صورت وجود اعتبار (صرفاً برای دانشجوی متأهل ) تا 50 درصد قابل افزایش است.


وام دانشجوی مشروط به چه صورت می‌باشد؟

مطابق آیین‌نامه و قوانین صندوق، موضوع مشروطی فقط در خصوص وام تحصیلی اعمال می‌شود به این صورت که دانشجویی که در یک نیمسال مشروط تحصیلی اعلام شود، در نیمسال بعد مجاز به استفاده از نیمی از مبلغ سقف وام تحصیلی می‌باشد و چنانچه در دو نیمسال متوالی مشروط شناخته شود، 


چطور دانشجو می‌تواند از روند پرداخت وام خود مطلع گردد؟

بعد از ثبت درخواست وام، دانشجو می‌تواند در بخش درخواست وام دانشجو با مشاهده تغییر وضعیت درخواست در حالت "بررسی کارشناس دانشگاه" تا "بررسی کارشناس صندوق" و "پرداخت وام" درخواست خود را در حساب کاربری مشاهده و رهگیری نماید.


در هنگام ثبت وام توسط دانشجو، پیغام ثبت وام برای دانشجویان شاغل امکان‌پذیر نیست می‌دهد. لطفا راهنمایی نمایید؟

طابق آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی و قانون صندوق رفاه، اعطای وام های دانشجویی به دانشجویان شاغل  به کار به جزء وام شهریه ممنوع می باشد مگر اینکه دانشجو نامه تأییدیه از سازمان بیمه گر  خود مبنی بر عدم اشتغال یا خویش فرما بودن را تهیه و توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه از طریق درخواست کار، قسمت کنترل مشخصات تحصیلی، در بخش درخواست وضعیت اشتغال ارسال نماید تا توسط کارشناس صندوق مورد بررسی قرار گیرد.


چه وام‌هایی به دانشجویان نوبت دوم و شهریه پرداز تعلق می‌گیرد؟

مطابق آیین‌نامه و قوانین صندوق فقط وام شهریه مشمول دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی- مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای و همچنین دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه‌های پیام نور- غیردولتی و غیرانتفاعی- جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی می‌شود.



پرداخت وام به دانشجویان ترم اضافه تا چند ترم انجام می‌شود؟

پرداخت وام‌های تحصیلی، شهریه و ضروری به دانشجویان در اولین ترم اضافه، به شرط پر نشدن تعداد نیمسال‌های مجاز مقرر  در آیین نامه و سقف مبلغ امکان پذیر است و ضمنا دانشجویان نیمسال‌های مجاز در اولویت دریافت وام می‌باشند.


در صورتی که زوجین هر دو دانشجو باشند، آیا وام مسکن متاهلی به هردو تعلق می گیرد؟

خیر، در صورتی که زوجین دانشجو باشند، فقط یکی از آنها می تواند در آن مقطع از وام مسکن بهره مند گردد.


آیا به دانشجویان بورسیه وام تعلق می‌گیرد؟

طبق آیین‌نامه و قوانین صندوق اعطای وام های دانشجویی به دانشجویان بورسیه تعلق نمی‌گیرد.


شماره حساب برای دانشجویان روزانه (بدون پرونده در سامانه قبلی) شاغل به تحصیل توسط چه کسی ثبت می شود و مربوط به کدام بانک است؟

دانشجویان روزانه باید شماره حساب بانک تجارت خود را درسامانه شخصاً به صورت درست و کامل ثبت نمایند.


مدارک مورد نیاز جهت الصاق برای ثبت درخواست وام چیست؟

مدارک جهت ثبت درخواست وام
درخواست وام سند تعهد تاهل (برای ضریب دو برابری وام تحصیلی) تکمیل اطلاعات دانشجو
پرینت انتخاب واحد ثبت سند تعهد محضری و گواهی کسر از حقوق و حکم کارگزینی (برای دانشجویان روزانه و شهریه پرداز) تکمیل اطلاعات همسرو الصاق مدارک تاهل توسط دانشجو (برای دانشجویان روزانه) تکمیل اطلاعات شخصی و ثبت شماره حساب بانک تجارت (برای دانشجویان روزانه توسط دانشجو) ورودی جدید و بدون پرونده درسامانه قبلی
کارنامه ترم قبل ارائه سند تعهد جدید در صورت اتمام سقف ضمانت در صورت عدم ثبت تاهل به همراه مستندات، پیگیری از دانشگاه محل تحصیل درصورت عدم ثبت شماره حساب، پیگیری از دانشگاه محل تحصیل ورودی قدیمی و دارای پرونده در سامانه قبلی


نحوه درخواست تسویه حساب چگونه است؟

پس از واریز کل اقساط دفترچه اقساط و یا واریز کل بدهی خود در سامانه یکپارچه، در صورت نداشتن مانده بدهی سیستم به صورت خودکار تسویه حساب شما را صادر خواهد کرد سپس  با اداره رفاه محل تحصیل خود تماس حاصل فرمایید.


برای خروج از لیست بدهکاران بانکی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در صورت واریز اقساط معوق و جریمه دیرکرد این مشکل برطرف خواهد شد و  چنانچه مشکل مربوطه پس از گذشت یک هفته از واریز بدهی برطرف نگردید طی مراجعه به سایت صندوق و انتخاب گزینه ارتباط با مسئولین و کارشناسان بخش بدهکاران بانکی مشکل خود را مطرح نمایید.


جهت صدور دفترچه اقساط چگونه اقدام نمایم؟

با تماس با اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل خود پس از ثبت تاریخ فارغ التحصیلی اقدام نموده پس از ثبت توسط دانشگاه از قسمت سامانه یکپارچه خود، پس از انتخاب آیتم تعیین وضعیت بدهی، آیتم صدور دفترچه اقساط و صدور دفترچه اقساط جدید را انتخاب و  با انتخاب گزینه حداقل واریزی به درگاه بانک وارد شده و پس از واریز ده درصد اولیه و بدهی های نقدی پرداز، دفترچه اقساط صادر خواهد شد.


با وجود اینکه در مقطع بالاتر در حال تحصیل می‌باشم می‌خواهم از تسهیلات صندوق استفاده نمایم سامانه اجازه ثبت وام را نمی دهد؟

بدهی مقطع قبل تعیین تکلیف نشده (دفترچه اقساط یا تسویه حساب صادر نشده است) و یا دارای بدهی معوق می باشید که می بایست نسبت به پرداخت بدهی معوق خود اقدام و جهت پیگیری و رفع مشکل از طریق اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل خود اقدام نمایید.


در صورتی که وجه پرداختی از حساب کسر شده اما به پرونده انتقال نیافته است چه باید کرد؟

اگر پس از کسر مبلغ از حساب به مدت ۷۲ ساعت وجه پرداختی به حساب دانش آموخته بازنگردد، می‌بایست پس از دریافت صورتحساب(گردش ۷۲ ساعته حساب از لحظه پرداخت) و اعلام درگاه پرداخت از طریق ارائه مدارک به دانشگاه محل تحصیل و یا از طریق سایت اصلی صندوق بخش ارتباط با مسئولین و کارشناسان قسمت بازپرداخت و تسویه حساب مشکل را مطرح و مدارک را ارسال نمایید.


در صورتی که مبلغ بدهی را دوبار واریز نموده باشم چه باید کرد؟

درصورتیکه دانش آموخته بدهی‌های دیگری داشته باشد مبلغ واریز شده از مانده بدهی‌های دیگر دانشجو کسر می‌گردد و در غیر اینصورت پس از صدور تسویه حساب مبلغ اضافه واریزی از طریق صندوق قابل برگشت می‌باشد.


دانشجوی سنوات گذشته می‌باشم که بدهی خود را از طریق بانک ملی پرداخت نموده‌ام و همچنان بدهکار صندوق رفاه می‌باشم جهت تسویه چه کاری می‌بایست انجام دهم؟

دانش‌آموختگانی که دارای دفترچه اقساط از سامانه قدیم صندوق رفاه دانشجویان می‌باشند مکلف به ارائه اصل اسناد دفترچه های پرداختی به صندوق رفاه می باشند و از طریق سامانه یکپارچه نیز می توانند مراحل تسویه حساب خود را پیگیری نمایند.


در صورتی که بدهی واریز شده اما همچنان گزینه اقساط معوق و جریمه دیرکرد در صفحه نمایش داده شود تکلیف چیست؟

از طریق سایت صندوق بخش ارتباط با مسئولین و کارشناسان قسمت بازپرداخت و تسویه حساب مشکل را جهت بررسی مطرح نمایید.


با وجود اینکه هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌ام از سوی صندوق رفاه پیامک تعیین وضعیت بدهی ارسال می‌گردد؟

با توجه به پایان رسیدن سنوات مجاز قانونی شما طبق قوانین صندوق جهت تعیین تکلیف بدهی به اداره رفاه محل تحصیل خود مراجعه نمایید.