بینالمللیسازی فعالیتها و برنامههای دانشگاه به عنوان یک هدف راهبردی و نهادینه ساختن همکاریهای بینالمللی به عنوان یک ضرورت برای دانشگاه محسوب میگردد. لازمه دستیابی به این هدف راهبردی، اولویت قراردادن فعالیتهای بینالمللی در برنامه راهبردی دانشگاه شامل تشکیل کمیتهها و کارگروههای مختلف در حوزه بینالملل، گنجاندن شاخصهای ارزیابی فعالیتهای بینالمللی در برنامه اجرایی رؤسای دانشکدهها، توسعه ساختار ستادی چابک با ایجاد گروه برنامهریزی و برندسازی در دانشگاه برای مطالعه، جمعآوری داده، تدوین گزارشهای تحلیلی و در نهایت ارتقاء رتبه و جایگاه بینالمللی دانشگاه است.
با بازنگری ساختار تشکیلاتی مدیریت همکاریهای علمی بینالمللی در سال ۱۳۹۷، گروه برنامهریزی و برندسازی در دانشگاه یزد ایجاد و اهم برنامههای آن در راستای افزایش اعتبار و معرفی دانشگاه به مجامع علمی بینالمللی است.
- مطالعه وضعیت شاخصهای ارتقای دانشگاه در نظامهای مختلف رتبهبندی بینالمللی و مشارکت در ارتقای رتبه علمی دانشگاه در سطح بینالمللی.
- برنامهریزی برای اجرایی شدن برنامهها و استراتژیهای تدوینشده در برنامه راهبردی ویژه همکاریهای علمی – پژوهشی بینالمللی و پایش مستمر آنها.
- برنامهریزی برای اجرایی نمودن تفاهمنامههای علمی منعقده با کشورهای مختلف.
- احصاء، مستندسازی و مدلسازی کلیه فرآیندهای موجود در مدیریت و اداره / گروههای ذیربط با هدف بروزرسانی، اصلاح و پایش مستمر آنها.
- برنامهریزی و اجرای اقداماتی جهت ارتقای تصویر و برند دانشگاه در دید مخاطبان ملی و بین المللی و معرفی توانمندیهای علمی دانشگاه در عرصه بینالمللی.
- اطلاعرسانی برون سازمانی به منظور معرفی توانمندیهای آموزشی وپژوهشی دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی از طریق شرکت در نمایشگاههای بینالمللی، به روز رسانی سایت بینالملل، چاپ بورشور، کاتالوگ و فیلمهای تبلیغاتی.