روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن
روابط عمومی در دنیای امروز از حیاتیترین و ضروریترین بخش سازمانهاست که هدف آن ایجاد کانالهای ارتباطی در درون و بیرون مجموعهها میباشد.
این بخش مسئول مدیریت مسائل و مشکلات است و به عنوان نظام هشداردهنده، روند آتی را پیشبینی میکند. روابط عمومی تحقیق و پژوهش و فنون ارتباطی سنجیده اخلاقی را به عنوان ابزارهای اصلی خود به کار میگیرد.
روابط عمومی باید در موارد زیر کوشا باشد:
- ایجاد روابط صمیمانه، صادقانه با کارکنان در مجموعهها
- شفافسازی فضای سازمان آنگونه که همانند آیینه منعکسکننده عملکرد سازمان باشد
- تکیه بر اصول علمی و اطلاعات جدید و ارتباطات نوین
- مناسبسازی بستر برای شناساندن توانمندیها، استعدادها و اقدامات عملی جهت شکوفاسازی استعدادها
- تولید فکر و اندیشه
- شناخت افکار عمومی چرا که روابط عمومی بدون افکار عمومی معنی ندارد
- مجهز شدن به دانش روز و ابزار پیشرفته
- مقدم داشتن رضای خدا بر رضای مخلوق