دسترسی سریع
مسیر جاری : صفحه اصلی | ریاست دانشگاه | حوزه ریاست | روابط عمومی
روابط عمومی

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

معرفی روابط عمومی

روابط عمومی در دنیای امروز از حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین بخش سازمان‌هاست که هدف آن ایجاد کانال‌های ارتباطی در درون و بیرون مجموعه‌ها می‌باشد.

این بخش مسئول مدیریت مسائل و مشکلات است و به عنوان نظام هشداردهنده، روند آتی را پیش‌بینی می‌کند. روابط عمومی تحقیق و پژوهش و فنون ارتباطی سنجیده اخلاقی را به عنوان ابزارهای اصلی خود به کار می‌گیرد.

روابط عمومی باید در موارد زیر کوشا باشد:

  • ایجاد روابط صمیمانه، صادقانه با کارکنان در مجموعه‌ها
  • شفاف‌سازی فضای سازمان آنگونه که همانند آیینه منعکس‌کننده عملکرد سازمان باشد
  • تکیه بر اصول علمی و اطلاعات جدید و ارتباطات نوین
  • مناسب‌سازی بستر برای شناساندن توانمندی‌ها، استعدادها و اقدامات عملی جهت شکوفاسازی استعدادها
  • تولید فکر و اندیشه
  • شناخت افکار عمومی چرا که روابط عمومی بدون افکار عمومی معنی ندارد
  • مجهز شدن به دانش روز و ابزار پیشرفته
  • مقدم داشتن رضای خدا بر رضای مخلوق